torsdag 2 oktober 2014

Höst tankar…

September kom och gick och nu har vi redan gått in i Oktober.
Och fort har det gått! Snart får man väl börja damma av julpyntet
också om det fortsätter i den här farten :) I.o.m. höstens antågande så
har fokusen blivit lagt på förberedelser inför vintern här hemma istället för
”småpiff” som jag annars helst sysselsätter mig med :)
Veden skall införskaffas och radas, terrassen skall städas och utemöbler
och grill skall på vinterförvaring mm… Som för de flesta andra finländare.
Det är denhär tiden jag ofta lekt med tanken hur skönt det skulle vara
att bo vid varmare breddgrader, men kommer alltid fram till samma slutsats.
Att jag trots allt slask och kyla älskar det faktum att vi har fyra årstider som
är så pass varierande, och det finns något positivt och vackert med dem allihop.
Och jag skulle bli galen om det vore varmt hela tiden :)
Så välkommen Oktober!

inst1 Bilderna är lite av min höst på Instagram
inst2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar