söndag 4 maj 2014

Marknadsfynden

 

Hemkommen igen efter två dagar på vift i norra Sverige och Finland..
Dag 2 på resan så spenderades ju på fyndmarknaden i Luleå och sen på vägen
hem hann vi även med ett snabbt besök till Ikea i Haparanda.
På fyndmarknaden så var det riktigt mycket folk och mellan varven
fick man tränga sig fram, prylar fanns det gott om och för alla smaker,
men inget vidare med möbler… Och det lilla som fanns såldes snabbt.
Men ett riktigt intressant evenemang som jag nog kan tänka mig besöka igen.
Några bilder från själva marknaden “hann” jag inte ta men lite
bilder på mina inköp får ni titta på nu istället :)

9594 En lagom nött plåtburk med texten socker..
9572  En “fulsnygg” gammal trälåda tomteskur…
9617 Salt”bytta” i porslin och en med texten Smör (bilden ner) …
9585 9657 Gammal grå skrivbordslampa i plåt…
9663 I fyndlådan så fanns alla dessa rostfria pyttsor och även…
9642  …denna lilla mandelkvarn och…
9606…kameran, bra låda för 4,50€ :) (Det var kvarnen jag ville åt så allt annat kom med som bonus)
9662 Sen hittade sambon denna skylt som han ville ha …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar