söndag 2 februari 2014

DIY vintage vykort/tavlor

 

Tänkte visa ett litet “pyssel” som jag gjort i helgen…
Har med hjälp av printern och en gammal bok från loppis gjort
tavlor, vykort, dekorations bilder? Vad man nu än vill använda de till.
Mina blev riktigt fina på kylskåpet och tejpade lite här och där :)
Det enda som behövs är en printer, vanligt A4 papper och en gammal bok.
1. Printa ut motivet på ett vanligt papper (jag lade ett litet kryss ner i högra hörnet
innan så jag skulle veta vilken väg jag skulle sätta pappret sedan)
2. Tejpa en boksida över motivet du printat, lägg pappret i printern igen. Rätt väg!
Jag hade ju krysset att gå efter… Sedan är det bara att skriva ut igen!
Fina motiv finns bl.a. HÄR , tänk bara på att minska bilderna så att de passar på boksidan.
 

5060

collage.1 

5180

5110

5139 5193 

Thought i would show you a small DIY i did this weekend :)
The only thing you need is a printer, A4 paper and an old book.
1. Print your picture on a plain paper
2. Tape a book page on the motive and put the paper back
into the printer, make sure you put it back in the right way!
And then just print again :)
Super easy and fun! And you can use them as postcards, giftcards
or like me on the fridge or wall….
Some of the pictures i used are from HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar