måndag 2 december 2013

Bygg- och frukost funderingar

 Steg upp tidigt i morse för att prata med byggarna som vi anlitat
för att komma någonvart med vår utbyggnad.
Och kommit någonvart har vi verkligen gjort! Golvet är gjutet, fönster
och dörrar insatta och mellanväggarna är långt på gång :)
Skönt att det äntligen händer grejer igen, för det hade stått stilla en
längre tid… Jag antar att de flesta hemmarenoverare kommer till den
punkten någon gång i bygget när man helt enkelt fått nog och behöver
lite hjälp på traven för att komma vidare… Men nu är inspirationen
tillbaka med besked, för snart kommer vi till det roliga… Ytorna och inredning!
  
Nå i varje fall när jag äntligen var uppe med tuppen så
”vardagslyxade” jag till det och fixade till en mysig frukost, tände lite ljus
och rörde ihop en smet av banan, havregryn, lite kanel och vaniljsocker,
och så in i ugnen på 175C i ca 10min.
Hade hittat ett recept på hälsosamma frukost havrekakor…
Tuggvänlig konsistens, men behöver lite justeringar i smaken innan jag lägger
upp receptet på bloggen… Hmm.. Ja och inläggsrubriken blev väl lite lustig :)
vardagslyx144
vardagslyx154
vardagslyx93
vardagslyx223
 Started my morning today with a cozy breakfast and somebaking experiments…
Saw a recipe on a healthy morning snack
made from oats and bananas.
They turned out ok, but i still need to make 
some changes to the recipe before i post it on my blog :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar