onsdag 9 oktober 2013

Hemmagjord Äppelsaft


Idag har jag för första gången i mitt liv kokat saft!
Lite stolt må jag säga att jag är :)
Det var verkligen inte planerat att jag skulle påbörja något "saftkokningsprojekt",
men så häromkvällen fick jag en härligt ljusblå "retro" saftkokare i emalj.
Så jag var ju helt enkelt bara tvungen att pröva den!
Och äppelsaften blev ju riktigt god så månne det inte var sista gången :) 









Älskar min dymo :) Så enkelt att göra snygga etiketter...








Homemade Applejuice

Today i have for the first time in my life made, homemade applejuice!
I´m a little proud of myself :)
I certainly didn´t plan to start any cooking projects,
but then the other night i got a beautiful light blue "retro" juice maker in enamel.
So i simply just had to try it!
And the applejuice was actually pretty tasty so maybe it will not be the last time :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar