fredag 17 oktober 2014

Winter primo på väggen!

Så kan jag äntligen visa det färdiga resultatet! Är så sjukt nöjd med
min nya vägg målad med Kalklitir winter primo så jag kan inte beskriva :)
Använde mig av en helt vanlig lite tjockare pensel i syntet material och
det fungerade hur bra som helst. Väggen var både tapetserad och målad
från förut och dessutom så är tapeten en strukturtapet med ränder, så nu
vet både ni och jag till nästa gång att det inte är något hinder, på med
färgen bara :) Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så var det allt ett “farligt”
beslut att prova den här färgen, för nu så vill jag ha den överallt!

1648 
Här så har jag använt kalklitir på en ram och dess bakrund också :)

1639
1651

1642
1656

3 kommentarer:

  1. Åååh, sååå snyggt! Ville ju också använda kalklitir när vi målade om, men sambon var för svårövertygad! ;/

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev! Är själv också väldigt sugen på att måla med kalklitir.

    SvaraRadera