söndag 23 juni 2013

spraymålning.....igen :)




Magnettavlan FÖRE:

Nu när midsommarfirandet är över och jag återhämtat mig lite :)
Så tog jag mig tid idag till att förnya en magnettavla i silver, 
inhandlad från IKEA för x antal år sen....
Tyckte den var så himla tråkig och passade inte in någonstans...
Men med lite målning och fix...
Så blev den ju riktigt snygg trots allt :)







A et åstadkom jag genom att före spraymålning klistra ett bokstavsklistermärke
på plåten och efter att målet torkat, så knaprade jag bort klistermärket... :)


Fina siffermagneter....


Och min första dollar :)



4 kommentarer:

  1. Jag har en likadan magnettavla. Väldigt snyggt.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Sitter färgen bra? Om ja, vilken färg använde du? Förbehandlade du magnettavlan innan du sprayade?
    Hälsningar
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla! Jodå färgen sitter som berget... Färgen som jag använde är helt vanlig sprayfärg (Maston Colormix) från bygghandeln. Jag gjorde ingenting åt magnettavlan innan sprayning förutom lite avdammning :)
      Hoppas det var till hjälp!
      /Sofia

      Radera