tisdag 2 december 2014

Skrotpynta

Det känns faktiskt lite som om att jag skrotpyntar när jag nu
börjat riva fram mitt fina julpynt. Det är adventsljusstakar av vedträn och
säkringshållare (som ni fick se i söndags), stjärnor av tumstockar och
julgranspynt i form av gamla nycklar och boksidor :) Haha! Får snart döpa om bloggen
till Skrotfia tror jag, skulle kanske vara mer passande än Interior by Sofia :)
Det är ju iallafall en positiv sak för miljön får jag ju tänka, att inte delta i
masskonsumtionen av krimskrams utan pynta med det skrot jag redan har
eller hittar. På tal om konsumtion så skulle det vara himla intressant att testa
ett halvt år (till att börja med) där man inte får köpa något nyproducerat.
Med andra ord, loppis skulle vara tillåtet men inte shopping av nya inredningssaker,
kläder och dyl. Med ett undantag för nya stumpor och underkläder.
Kanske 2015 blir ett shoppingfritt år? Det vill säga så länge ingen släpper
mig nära Lagerhaus.. Haha! :)

4863

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar