söndag 30 november 2014

Första advent & DIY ljusstake

Tänk att det är första advent redan! När man var barn så väntade
och väntade man på julen, men nu kommer den alltid så fort.
Så när jag slog upp ögonen imorse så kom jag på att hallå! Jag har
ju inte någon adventsljusstake i år! Tänkt och gjort :) Några minuter efter
så grävde jag fram fyra gamla säkringshållare och tog ett vedträ ur vår
vedkista och tadaa… Fyra skruvar senare så var min adventsljusstake färdig
att ställa på bordet :) Återvinning på hög nivå och saldot på det hela 0€.
Så när julen är över är det bara att skruva loss säkringshållarna igen och
slänga vedträt i öppna spisen ;)

4655
4670
4719
4661
4700
4676

6 kommentarer:

  1. Enkelt å snyggt! Så fiffig du är... sådär nyvaken på en söndag morgon... ;) Recycling is da shit! :D
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Tack :) Tror att det var just "sömnyran" som gjorde att jag fick mitt kreativa infall.... hann inte över tänka så mycket ;) and oh yes recycling is DA shit!

      Radera
  2. Men wow så bra vedträn och säkringshållare (?) passar ihop! :D Min man tog den enkla vägen och hade plockat fram fjolårets adventsljusstake (komplett med torr mossa och annat pynt) ur pannrummet... Men nu så här sent på dagen har vi fått fixat en annan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Låter ju hur fint som helst med förra årets mossa och allt ;)

      Radera