onsdag 26 november 2014

DIY Stjärnor

Jodå, här fortsätter jag med att knåpa ihop julpynt åt mig i den
naturliga färgskala som jag så envist bestämt mig för i år :) Senaste pyntet
i skaran så är dessa stjärnor gjorda av klädnypor i trä. Har gjort några stycken
som hänger så fint i allrumsfönstret, blev tvungen att fotografera dem där ute
p.g.a. avsaknaden av ljus inomhus. Bloggarens värsta årstid är nu, med konstant
mörker och inget fotoljus… Blir ju jättesnyggt om man tar klädnypor som stått ut
en säsong så träet har grånat (går ju också att måla) men här ville jag faktiskt ha rent
träfärgade stjärnor. Det enda som behövs är trälim och klädnypor, till en stjärna så går det
åt 8 klädnypor. Man börjar ju med att riva sönder dem helt enkelt och limma ihop två och
två. Sen när det har torkat så gäller det att kladda på ordentligt med lim och lägga
ihop det som en stjärna. Jag använde mig av ett gammalt skärbräde i plast till
att ha dem på och torka så slipper de inte och fastna fast under torkningen.
Fina i sin enkelhet tycker jag :)

4277
4281
4284

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar