tisdag 18 februari 2014

Kommande projekt…

 

Ingen blir väl längre direkt förvånad när jag säger att
jag är riktigt förtjust i gamla böcker, eller snarare sidorna
i dessa böcker som är sådär fint missfärgade av åldern.
Så nu inkommande vecka då det blir sportlov och jag har två
extra dagar ledigt från jobbet så har jag tänkt ta mitt “boksids” pyssel
ett steg längre än bara små tavlor och kort…
Jag tänker ge mig på en hel vägg :) Har länge funderat över
vilken vägg som skall få en make over och nu står det och väger
mellan allrummet eller tvrummet får väl helt enkelt se på vilket
humör jag är dagen i fråga :)
Har sett väggar tapetserade med tidningar och böcker förut,
men vill testa det själv. Så med anledning av mitt kommande projekt
så köpte jag lite gamla böcker på min senaste loppisrunda.
Bland annat denna gamla bok med fina växt illustrationer,
men den åker nog inte upp på väggen, där vill jag bara ha text :)
Kanske nån av er har testat att tapetsera med boksidor?

_5586

I think it´s to no surprise that i love old books with their age “stained” pages…
So now i´m going to take my love for these books a step further.
This upcoming week i have two days extra off from work so i am planning
to wallpaper a whole wall with old book pages, i have seen it done before but now i wanna
try it out for myself :) So on my latest visit to the fleamarket i bought a couple of books
who had the right look…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar