fredag 6 september 2013

DIY arm knitting...


Idag har jag provat arm knitting, alltså att sticka med armarna...
Gillar verkligen inte att sticka på normalt vis med stickor, tråkigt och tar på
tok för länge innan det blir klart... Så att sticka med armarna var perfekt!
Enkelt och framför allt ett väldigt snabbt sätt att sticka sig en fin tubhalsduk..
För min första halsduk tog det mig ca 60min att göra en så lång så att jag får den
snurrat tre varv runt halsen. Finemang! Blir definitivt flera i olika färger..
Att tänka på är att välja ett tjock garn för att få en stor och mjuk halsduk och jag
använde mig av två stycken 100 grams nystan. Finns en fin youtube video att kolla in
om någon blir sugen på att prova :) Lägger länken här!



 Här har jag lagt upp tolv "maskor" för att få bredden jag vill ha...
Bilden nedanför är youtube tjejens halsduk.... Va så bra och tydlig bild
på resultatet av arm knitting så jag lånade den :)





Jag i min nya egen stickade halsduk...Vuxenpoäng :) 

7 kommentarer:

  1. Jestas, vad fint. Visste inte att man kan sticka med armarna.
    Linnéa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst! Och som sagt lätt som en plätt och passar bra åt otåliga människor som jag själv som vill att det skall gå undan :)

      Radera
  2. Jaha, det här var något nytt, sticka med armarna :) Men effektivt alltså.
    Fina kuddfodral du har gjort :)
    Ha en fin helg,Annika

    SvaraRadera
  3. Wow, jättesnyggt! Blir nog att prova på detta själv nångång! :)

    SvaraRadera