onsdag 3 juli 2013

garn pompoms


Har sovit bort nästan hela dagen idag...
Ligger nämligen hemma och är sjuk :( 
Vilket jag verkligen inte skulle ha tid med... Men vad kan man?  
Nåja men hur som helst... Till saken :) 

Jag tänkte visa ett tacksamt litet pyssel
som jag kommer ihåg från när jag var liten att vi brukade göra...
Och som nu på senaste tiden verkar fått ny fart igen med pompom hysterin :)
  Det jag pratar om är alltså pompoms av garn eller garnbollar...

Så när lusten fallit på framför Tv:n om kvällarna så har jag tvinnat ihop en boll eller två..
Har sett att det finns moderna "plastmojänger" att linda dem på...
Men jag använder mig av den traditionella metoden 
i form av två runda kartongbitar som jag klippt till...






















Några har jag ju hunnit med...



Och det finns en plan bakom min bolltillverkning.... 
Så det lär nog visa sig... :)
Måste bara tillverka fler först!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar